Istorija marke Renault

Istorija i kultura
Nazad
 
 
 


Pred vama je istorijski pregled naše marke od 1898. godine do danas. Renaultova veličanstvena industrijska i ljudska avantura obuhvata istorijske modele, sportska dostignuća, harizmatične ljude i inovacije koje su promenili svet automobila.
2013. - Renault osniva poduzeće u Kini 

Renault je sa kineskim proizvođačem Dongfeng potpisao sporazum o zajedničkom investiranju i osnovao društvo Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC). Tim sporazumom su stvoreni temelji za izgradnju fabrike u Wuhanu.



2012. - Clio IV predstavljen na sajmu automobila u Parizu 

Clio IV, dizajn nadahnut konceptnim automobilom Dezir, je prvi automobil nastao u skladu sa Renaultovim novim dizajnom.



2010. - Predstavljanje konceptnog automobila Dezir

Konceptni automobil Dezir, predstavljen na sajmu automobila u Parizu otelotvoruje novu Renaultovu dizajnersku strategiju pod vođstvom Laurensa van den Ackera. Taj model predstavlja prvu laticu u cvetu životnog ciklusa ljubavi.



2008. - Renault preuzima 25 posto udela u društvu AVTOVAZ

Renault je 29. februara preuzeo 25 posto udela u društvu AVTOVAZ, vodećem ruskom proizvođaču automobila, u čijem je okrilju i Lada.


2007. 

Renault je proširio paletu modela Logan i predstavio novi Twingo i novu Lagunu.



2000. - Osnivanje društva Renault Samsung Motors 

Nakon Dacije, Renault je preuzeo i 70,1 posto udela društva Samsung Motors i osnovao ogranak Renault Samsung Motors, koja i danas proizvodi i prodaje automobile u Južnoj Koreji.



1999. - Renault preuzima Daciju 

Renault je 1999. sa 51 posto udela postao većinski deoničar rumunske marke Dacia. U tom razdoblju se glavni model marke, Dacia 1310, čija je prodaja započela 1966., zvao samo Dacia.



1999. - Potpis sporazuma o saradnji između Renaulta i Nissana 

Renault i Nissan potpisali su sporazum o saradnji sa uzajamnim vlasništvom – Renault je preuzeo 36,8 posto udela u Nissanu – u zajedničkom razvoju i proizvodnji. Tako je rođena Alijansa Renault-Nissan.



1998. - Otvaranje Renault tehnološkog centra u Guyancourtu u Francuskoj 

Tehnološki centar u francuskom Guyancourtu otvoren je pri proslavi 100. ogodišnjice postojanja marke Renault. Novi centar osmišljen je tako da poveže sve koji sarađuju u dizajnerskim i tehničkim segmentima razvoja novih modela marke.



1992. - Predstavljanje prvog Twinga 

Twingo je bio prava senzacija sajma automobila u Parizu. Šarmantnog prednjeg kraja koji je podsećao na žabu i odvažnog dizajna, spoj dostavnog i gradskog automobila, nov model je bio pravo iznenađenje, a zatim se dokazao i kao izuzetno popularan automobil. Kombinacijom reči „Twist”, „Swing” i „Tango”, Twingo je ciljao na mlade pa je u početku bio dostupan samo u sasvim minimalističkoj verziji (a na početku prodaje u samo četiri boje). Twingo druge generacije, koji je počeo da se prodaje u julu 2007., godine 2014. zamenio je Twingo 3. Avantura se nastavlja...



1992. - Početak prodaje modela Renault Safrane

Safrane, koji je zamenio Renault 25, bio je Renaultov luksuzni model sve do završetka proizvodnje 2000.



1992. - iams-Renault osvaja konstruktorski naslov svetskog prvaka F1 

Sa 15 prvih startnih mesta i deset pobeda – od čega su šest puta prvo startno mesto i pobeda ostvareni u istoj trci – u 16 trka, Williams-Renault je te godine osvojio konstruktorski naslov svetskog prvaka, a Nigel Mansell naslov najboljeg vozača. Renaultovi motori bili su nepobedivi u sledećih šest sezona.



1992. - Zatvaranje fabrike na otoku Seguinu 

Proizvodnja u istoriskoj fabrici u Parizu na otoku Seguinu u predgrađu Boulogne-Billancourtu zauvek je prestala sa proizvodnjom 21. marta 1992.



1984. - Renault Espace, prvi monovolumen na svetu 

Predstavljanje modela Espace naišlo je na veliko odobravanje medija. Međutim, to ni izdaleka nije nagovestilo kakav će uspeh na kraju postići. Niko do tada nije ponudio tako prostran i prilagodljiv automobil. Sa pet sasvim prilagodljivih zadnjih sedišta, koja su se mogla okretati i tako stvoriti utisak dnevne sobe, Espace je iznenadio i oduševio kupce širom sveta.


1972. - Rođenje klasika – Renault 5 

Novi gradski automobil sa kratkim prednjim krajem i sa troje vrata, osmišljen za mlade devojke, promenio je navike vozača. Unutrašnjost je dizajnirana u skladu sa sedamdesetima, u živim bojama i ukrasnim elementima kvadratnih oblika. U prvoj godini prodaje Renault 5 ostvario je 5 % tržišnog udela na francuskom tržištu, a tri godine kasnije postao je evropski automobil godine. Više od deset godina zauzimao je vrh lestvice kompaktnih automobila u Francuskoj pa je širom sveta prodan u više od 5.325.000 primeraka. Danas R5 zauzima posebno mesto u istoriji klasičnih vozila druge polovine 20. veka, uz Spaček, Bubu i Citroen DS.



1965. - Renault 16, automobil godine 1965. 

Renault 16, čija je prodaja započela u januaru 1965., bio je prvi porodični automobil sa podiznim vratima prtljažnika, što je u to vreme predstavljalo pravu inovaciju. Automobil su prvo kritikovali kao preavangardan, ali njegova se priča o uspehu ubrzo proširila. Renault 16, napola karavan i napola limuzina, osmišljen je kao „vozilo budućnosti”, kakav mu je bio i slogan. Neobičan oblik automobila ubrzo su počeli kopirati konkurenti. Renault 16, prvi Renault proizveden u novoj fabrici u Sandouvilleu, prodan je u gotovo dva miliona primeraka.



1961. - Početak prodaje Renaulta 4, pravog kulturnog fenomena 

Renault 4L, prvi „automobil za život”, bio je rezultat brilijantne ideje: stvoriti višenamenski automobil kojim ćete moći da se odvezete bilo gde i upotrebljiv je u svim uslovima. Taj model sa petoro vrata, javnosti je predstavljen 1961. godine, imao je vrata prtljažnika koja su nudila pristup prilagodljivom prtljažnom prostoru sa preklopivom zadnjom klupom, zahvaljujući čemu se automobil mogao pretvoriti u dostavno vozilo. Fantastično! Renault 4 proizveden je u više od osam miliona primeraka i izvezen u više od 100 zemalja, pre nego što mu je karijera završena 21. decembra 1994.



1959. - Početak prodaje modela Estafette 

Renault je 1959. započeo prodaju modela Estafette, svog prvog automobila sa pogonom na zadnje točkove. Polovina proizvedenih automobila bila je namenjena izvozu, uglavnom u SAD.



1956. - Početak prodaje modela Dauphine 

Model Dauphine više je naslednik nego zamena modelu 4CV. Ideju o nasledstvu ističe i naziv „Dauphine”, koji na francuskom znači „prestolonaslednica”. Novi model uneo je dašak svežine savremenom opremom tog doba, između ostalog i podesivim sedištima, grejanim i automatskim menjačem. Zaobljene linije karoserije bile su u skladu sa automobilskim dizajnom šezdesetih godina prošlog veka. Karijera modela 4CV završena je u decembru 1967. godine Sa 2.150.738 prodanih primeraka nosio je titulu najprodavanijeg francuskog automobila.



1946. - Početak prodaje modela 4CV 

Model 4CV, predstavljen na oktobarskom sajmu automobila u Parizu, prvi je Renault koji je motor imao pozadi i prvi francuski automobil proizveden u više od milion primeraka. Razvijan u tajnosti tokom Drugoga svetskog rata, težio je samo 560 kg, trošio vrlo malo goriva i prevozio četiri osobe u potpunoj udobnosti. Proizveden je u više verzija, od vrlo štedljivog servisnog vozila do privlačnih modela Convertible i Sportive 1063. Prodavan je u SAD-u, a proizvodio se i u Japanu.



1929. - Otvaranje fabrike na ostrvu Seguinu 

Renault je otvorio fabriku na otoku Seguinu u pariškom predgrađu Boulogne-Billancourt. Fabrika je proizvodila prestižni model sa osam cilindra Reinastella. Marka je tada bila prisutna u 49 zemalja.



1924. - Renaultov logotip dobija oblik romba















1914. - Narudžba 1000 Renaultovih automobila za „taksi doline Marne” 

Francuski ministar rata pozvao je Renault da sarađuje u vojnim naporima i dodelio mu 31 ugovor, između ostalog i za vozila prve pomoći, vazduhoplovne motore i municiju. Renault taksi je na front prevezao oko 4000 ljudi, a u analima istorije pamtimo ih kao „taksi doline Marne”.


1905. - Fabrike Renault su uvele serijsku proizvodnju 

FabrikeRenault 1905. su uvele serijsku proizvodnju. Tokom Prvoga svetskog rata vojno preduzeće proizvodi kamione, nosila, vozila htine pomoći, municiju i vrlo poznate tenkove FT17 koji u velikoj meri doprinose konačnoj pobedi.



1902. - Prvi motor sa dva cilindra 

Renault je konstruirao prvi dvocilindarski motor na temelju kog je posle nastao i motor sačetiri cilindra koji je pokretao Voiturette, automobil koji je sa Marcelom Renaultom za upravljačem odneo pobedu na trci Pariz-Beč.



1898. - Osnivanje firme

Louis Renault i njegova braća 1898. napravilu su sopstvenu firmu. Ubrzo postaju poznati po auto takmičenjima u kojima njihova vozila nižu pobedu za pobedom.