"Napravite mi auto sa velikim prtljažnikom!” bile su reči koje je Pierre Dreyfus, Renaultov direktor od 1955. do 1975., uputio svojim dizajnerskim timovima zaduženima za Renault 4. Tom neobičnom vozilu je bilo suđeno da uđe u istoriju zahvaljujući karakteristici koja danas možda deluje beznačajno, a koja je u vreme kada je bila predstavljena podstakla pravu malu revoluciju – poklopac prtljažnika. Sa ukupno pet vrata i ravnim podom, Renault 4 je bio limuzina, karavan i komercijalno vozilo u jednom. Poklopac prtljažnika se u to vreme ugrađivao kako bi se olakšao utovar bala sena u Renault 4, dok ljudima danas služi za odlaganje putnih torbi i kofera u njihov Mégane Conquest. Hugues, glavni direktor Renault Classica, se osvrnuo na revoluciju kompakata koju je pokrenuo Renault.
Renault 4 je predstavljen 1961., u vreme kada su Francuzi počeli da migriraju iz sela u gradove. Međutim, mreža javnog prevoza nije mogla da zadovolji sve potrebe stanovnika na periferiji gradova. Tako se pojavila želja za vozilom koje je podjednako primereno i za selo i za grad, za odlazak u kupovinu i vožnju do posla. U to vreme je i sve veći broj žena bio zaposlen, a kupovna moć domaćinstva je počela da raste. Automobil koji će se ubrzo proslaviti pod nazivom "četvorka" u tim okolnostima se pokazao kao savršen, uvek dostupno rešenje za gradske i seoske putnike – i to zahvaljujući skromnom poklopcu prtljažnika!
"Poklopac prtljažnika povećao je modularnost unutrašnjosti i tako napravio prekretnicu u automobilskoj industriji." - Hugues, glavni direktor Renault Classica