Prema SSHRC studiji (2019.) 67% vozača ne koristi sisteme za pomoć u vožnji osim ako se ne aktiviraju automatski, a Renault intenzivno radi na tome da se ovaj trend promeni.
Napredni sistemi za pomoć u vožnji vozaču (ADAS) su inteligentni sistemi koji se oslanjaju na napredne tehnologije (radari, softver, kamere itd.) koje pomažu vozaču na putovanjima.
SISTEMI ZA AUTOMATSKU VOŽNJU
Većina ADAS sistema radi bez ljudske intervencije, poput sistema automatskog kočenja u nuždi (AEBS za pešake). Novi sistemi uskoro će najaviti dolazak automatizovane vožnje s obzirom da Grupa Renault već nekoliko godina svoja vozila oprema sistemima za pomoć u vožnji.
tri ADAS verzije za sigurnu vožnju u svim uslovima
Napredni sistemi za pomoć u vožnji su podeljeni su u 3 kategorije: sigurnost, vožnja i parkiranje. Svrha sistema za pomoć u vožnji je unapređenje korisničke sigurnosti i udobnosti sa smanjenjem rizika od ozbiljnih nesreća.
Sigurnost
Inteligentni sistemi za pomoć u vožnji analiziraju uslove vožnje, upozoravaju vozača na sve rizike i preduzimaju mere ako je opasnost neizbežna.
Vožnja
Sa različitim tehnologijama koje čine vožnju jednostavnijom i sigurnijom možete bezbrižno uživati vozeći svoj automobil.
Parking
Sistemi za pomoć pri parkiranju olakšavaju upravljanje, povećavaju sigurnost i štite vaše vozilo, ali i okolinu.
otkrijte Renault napredne sisteme za pomoć u vožnji
Vaše vozilo upozorava vozača kada neki putnik otvori vrata. Pali se lampica u retrovizoru kaoi i vizuelno i zvučno upozorenje na kontrolnoj tabli.
UPOZORENJE NA MRTVI UGAO
Upozorenje na mrtvi ugao
Aktivan iznad 15 km/h (ili 30 km/h u zavisnosti od modela), upozorava vozača, putem signala u retrovizoru, na vozilo koje nije vidljivo u njegovom vidokrugu.
(2) or 30 km/h depending on the model.
POMOĆ PRI NAGLOM KOČENJU
Pomoć pri naglom kočenju
U slučaju opasnosti od frontalnog sudara, sistem upozorava vozače kako bi mogli da preduzmu odgovarajuće hitne radnje. Sistem automatski koči ako vozači ne reagiraju uprkos raznim upozorenjima.
KAMERA SA PRIKAZOM OD 360°
Kamera sa prikazom 360°
4 kamere snimaju okolinu vozila u 360° kako bi vozači mogli sa sigurnošću da izvrše svoj manevar.
SPREČAVANJE NAPUŠTANJA VOZNE TRAKE
Sprečavanje napuštanja vozne trake
Vozilo automatski ispravlja putanju ako detektuje mogući sudar.
napredni Renault sistemi za pomoć u vožnji
SIGURNOST
Dostupnost naprednih sistema za pomoć u vožnji razlikuje se u zavisnosti od modela
Megane Conquest E-Tech full hybrid
Clio E-Tech full hybrid
upozorenje na promenu vozne trake
x
upozorenje na nenamernu promenu vozne trake
x
upozorenje na vozilo u mrtvom uglu
upozorenja na vozilo u mrtvom uglu i sistem za sprečavanje izlaska iz vozne traka u slučaju preticanja
x
x
sistem za zadržavanje vozila u prometnoj traci
x
automatsko uključivanje kratkih/dugih svetla
prilagodljiva LED svetla
sistem automatskog kočenja u vožnji unazad
sistem aktivnog kočenja u slučaju nužde u raskrsnici
sistem aktivnog kočenja u nuždi na gradskim/vangradskim putevima sa funkcijom prepoznavanja biciklista i pešaka
x
x
matrix LED vision
prepoznavanje saobraćajnih znakova
x
x
prepoznavanje saobraćajnim znakova sa upozorenjem na prekoračenje brzine
x
x
sistem za siguran izlazak putnika
sistem za otkrivanje umora vozača
VOŽNJA
Dostupnost naprednih sistema za pomoć u vožnji razlikuje se u zavisnosti od modela
Clio E-Tech full hybrid
Megane Conquest E-Tech full hybrid
aktivna pomoć vozaču
9,3-inčni head-up ekran
sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici
x
x
upozorenje na sigurnosni razmak
x
x
ograničivač brzine
x
adaptivni tempomat
PARKING
Dostupnost naprednih sistema za pomoć u vožnji razlikuje se u zavisnosti od modela