Renault i automobilski sport zapisan u našoj istoriji

Motivisani izazovom, uvek smo težili nečem novom. Od vremena kada je živeo Louis Renault, takmičarska vožnja je obeležila našu istoriju i kulturu.

od modela Renault tip a do modela Renault Megane R.S.

Naši prvi sportski uspesi
1898-1925.
Počeci
Louis Renault je veoma rano postao svestan važnosti sportskih dostignuća u razvoju ugleda marke. 24 decembra 1898, on je dokazao superiornost prvom velikom inovacijom: direktnim prenosom brzina. Njegov model Type A se prvi popeo na Montmartre, uz strmu ulicu Lepic.

Nakon ovog uspeha, Renault se posvetio automobilskim takmičenjima i ostvario niz pobeda na Grand Prixu. Renault type K, opremljen prvim motorom koji je dizajnirao Renault, osvojio je trku Pariz-Beč 1902. Prvi svetski rat je zaustavio automobilska takmičenja u Evropi. Međutim, Renault nije dugo ostao izvan automobilskog sporta. Dijamantska marka se ponovo proslavila 1920-ih godina sa impresivnim Renault 40CV. Nakon osvajanja relija Monte-Carlo 1925, proslavio se postavivši brojne rekorde u brzini u to vreme.
1958-1971.
Dolazak Gordinija
Renault je 1958. mesto šefa odeljenja za automobilski sport poverio konstruktoru italijanskog porekla, Amédéu Gordiniju. Rođen je legendarni Renault 8 Gordini. On će postati simbol uspeha za celi jednu generaciju vozača. Velika popularnost ovog automobila dovela je 1966. do osnivanja kup takmičenja Renault 8 Gordini: tako je rođena serija trka jednog modela automobila.

Model Renault 12 Gordini lansiran u julu 1970, uzima učešće u priredbi 'G-Day', velikom okupljanju vlasnika Gordinija na stazi Paul Ricard. Jedinstvena atmosfera ovog događaja nastavlja se i danas kroz Renaultovu seriju World Series by Renault. Istovremeno je debitovala Formula Renault sa prvim bolidom u koji je ugrađen motor Renault 12 Gordini. Francuska je bila domaćin svog prvog Prvenstva Formule Renault održanog 1971.
1973.
Preuzimanje Alpine
Renault je 1973. godine postao većinski vlasnik Alpine koju je stvorio Jean Rédélé, mali francuski proizvođač sa kojim je marka imala dugogodišnju saradnju. Godina 1973. pokazala se dobrom za taj model jer je Alpine A110 « Berlinette» osvojila prvo svetsko prvenstvo.     

Renault i vrhunska takmičenja

Naša istorija Formule 1
POČECI
Prvi koraci u Formuli 1
Naša istorija u automobilizmu je započela dolaskom Amédéea Gordinija, poznatog po automobilima za Grand Prix. Renault je izgradio fabriku Viry-Châtillon za potrebe njegovih kreacija. Zahvaljujući Gordiniju, Renault se prvo fokusirao na dvolitarski V6 motor, koji je predstavljen u januaru 1973. Takmičio se na slavnom Evropskom prvenstvu dvolitarskih sportskih automobila.
Inspirisan tim uspehom, Renault se pridružio FIA-inom svetskom prvenstvu sportskih automobila i razvio turbo-verziju motora.
Renault Sport službeno je osnovan 1976, dok su se tek pokretala sportska takmičenja bolida: Formula 2, Sport Le Mans, a zatim 1977. Formula 1. Renault je u Formulu 1 ušao kao tim. Marka je bila predvodnik s ključnom inovacijom: turbo pogonom. Dok je njegova konkurencija koristila motore s prirodnim ubrizgavanjem, Renault je predstavio V6 turbo pogon. U isto vreme su Didier Pironi i Jean-Pierre Jaussaud 1978. osvojili 24 sata Le Mansa u svom vozilu Alpine-Renault A442B, koje je pokretao Renault V6 turbo motor. Dijamantna marka ostvarila je svoju prvu pobedu u Formuli 1 1979. na Grand Prix Francuske, a za volanom vozila RS11 bio je Jean-Pierre Jabouille.
Renault je početkom osamdesetih osvojio 15 glavnih nagrada. 1983. godine osvojio je drugo mesto na Svetskom prvenstvu s Alainom Prostom, a na kraju sezone 1985. oprostio se od takmičenja.
U ranim 1980-ima Renault je osvojio 15 Grand Prix nagrada i završio na drugom mestu na Svetskom prvenstvu 1983. zahvaljujući Alainu Prostu, koji se na kraju sezone 1985. povukao iz takmičenja. Kockanje kompanije Renault s turbo motorom, u koji niko u to doba nije verovao, stvarno se isplatilo.
USPON
Pobednički povratak
Renault se vratio Formuli 1 2001. nakon kupovine tima Benetton, kome je 2002. službeno promenio ime u Renault F1 Team.
Uspon Renault F1 Team-a poklopio se s pojavom Fernanda Alonsa koji je osvojio dve uzastopne titule svetskog prvaka 2005. i 2006. Novi tim je u istom razdoblju osvojio i dve konstruktorske titule.
Renault je 2011. želeo da se fokusira na svoje aktivnosti proizvođača motora za druge timove. Renault F1 Team prodat je Genii Capitalu. Tako su Renault motori doveli tim Red Bull Racing do pobede na Svetskom prvenstvu s četiri uzastopne konstruktorske titule od 2010. do 2013. Sebastian Vettel ušao je u knjigu rekorda kao najmlađi četverostruki svetski prvak u istoriji Formule 1.
PREKRETNICA
Godina 2019, prekretnica za Renault
Nakon što smo se ponovno pojavili kao službeni proizvođač Formule 1, dokazali smo se na trkačkim stazama uz neizvesne trke i dobre performanse.
Uz vrhunske inovacije, kako na trkačkoj stazi tako i na putu, te stručnost u moto-sportu i električnim vozilima, razvili smo inovativnu i ekskluzivnu hibridnu tehnologiju u saradnji s našim Renault F1 timovima: Renault E-TECH.
DANAS
Novi identitet
2021. Alpine Cars, Renault Sport Cars i Renault Sport Racing udružili su se pod brendom Alpine kako bi predstavili marku posvećenu inovativnim, autentičnim i ekskluzivnim trkačkim automobilima Renault Grupe. Marka Alpine, poznata po uspehu u trkama izdržljivosti i relijima, otkrila je svoj novi identitet 2020. godine: tim Alpine F1.
Opremljeni našom hibridnom tehnologijom Renault E-TECH, ekskluzivni smo proizvođač motora za tim, koji može iskoristiti našu domišljatost i jedinstvenu stručnost na polju E-TECH tehnologije.

otkrijte više o Renault sport

Renault Sport serija
Renault Sport serija
Tehnološke inovacije
Automobilske trke
tehnološke inovacije: sa staze na drum