Prvi koraci u Formuli 1
Naša istorija u automobilizmu je započela dolaskom Amédéea Gordinija, poznatog po automobilima za Grand Prix. Renault je izgradio fabriku Viry-Châtillon za potrebe njegovih kreacija. Zahvaljujući Gordiniju, Renault se prvo fokusirao na dvolitarski V6 motor, koji je predstavljen u januaru 1973. Takmičio se na slavnom Evropskom prvenstvu dvolitarskih sportskih automobila.
Inspirisan tim uspehom, Renault se pridružio FIA-inom svetskom prvenstvu sportskih automobila i razvio turbo-verziju motora.
Renault Sport službeno je osnovan 1976, dok su se tek pokretala sportska takmičenja bolida: Formula 2, Sport Le Mans, a zatim 1977. Formula 1. Renault je u Formulu 1 ušao kao tim. Marka je bila predvodnik s ključnom inovacijom: turbo pogonom. Dok je njegova konkurencija koristila motore s prirodnim ubrizgavanjem, Renault je predstavio V6 turbo pogon. U isto vreme su Didier Pironi i Jean-Pierre Jaussaud 1978. osvojili 24 sata Le Mansa u svom vozilu Alpine-Renault A442B, koje je pokretao Renault V6 turbo motor. Dijamantna marka ostvarila je svoju prvu pobedu u Formuli 1 1979. na Grand Prix Francuske, a za volanom vozila RS11 bio je Jean-Pierre Jabouille.
Renault je početkom osamdesetih osvojio 15 glavnih nagrada. 1983. godine osvojio je drugo mesto na Svetskom prvenstvu s Alainom Prostom, a na kraju sezone 1985. oprostio se od takmičenja.
U ranim 1980-ima Renault je osvojio 15 Grand Prix nagrada i završio na drugom mestu na Svetskom prvenstvu 1983. zahvaljujući Alainu Prostu, koji se na kraju sezone 1985. povukao iz takmičenja. Kockanje kompanije Renault s turbo motorom, u koji niko u to doba nije verovao, stvarno se isplatilo.