Popularnost modela 4L traje već 60 godina. Preko 8 miliona modela prodatih u više od 100 zemalja širom sveta! Povodom ove godišnjice, slavite i ponovo proživite istoriju kroz niz različitih događaja.
istorija modela koji je prodat u 8,135.424 primerka
Leta 1956 je Pierre Dreyfus, po ugotovitvi, da je avtomobilska industrija preveč konvencionalna, izjavil: " Vozila ne smejo več sestavljati samo štirje sedeži in prtljažnik. Potrebujemo več prostora!" Bil je začetnik projekta 112: vozilo, prilagojeno hitro razvijajoči se in vedno bolj vsestranski družbi. Vozilo je moralo ustrezati tako mestu kot podeželju, tako delovnim dnem kot vikendom, delu in počitnicam, moškim in ženskam.
Renault Komunikacija - Sva prava zadržana
RAZVOJ
Dobro čuvana tajna
Razvoj projekta 112 izvođen je u najstrožoj tajnosti. Testovi za dokazivanje njegove čvrstine morali su da se izvode tako da to niko ne sazna! Da bi se tajna zaštitilaprilikom transporta Renault 4 prototipa širom sveta, on je u telegramskim porukama nazivan "Marie-Chantal“:"Marie Chantal i deca šalju puno toplih pozdrava i poljubaca celoj porodici."Renault Komunikacija – sva prava zadržana
LANSIRANJE
"Sedi za volan!“
Godine 1961., model 4L je otkriven publici u jedinstvenoj kampanji lansiranja na tržište. Na margini salona automobila, 200 modela Renault 4 je postavljeno na ulici i stavljeno na raspolaganje automobilistima za probnu vožnju.Događaj pod nazivom "Sedi za volan!" bio je pravi uspeh, jer se preko 60.000 Parižana upoznalo sa kvalitetima modela koji će uskoro postati legendaran.
Renault Komunikacija – sva prava zadržana
1960.-1970. + 1980.-1990.
Generacija 1960-1970.
Automobil za farmerke! 4L je uzeo zamah i postao merilo koje nije u skladu sa društvenim konvencijama. Nudio je pojednostavljenu opremu i dizajn i bio je lako pristupačan po jedinstvenoj ceni: 350.000 franaka! Klijente su osvojili ravan pod i mogućnost otvaranja automobila otpozadi radi lakšeg utovara: kasnije poznato kao vrata prtljažnika. Zahvaljujući modularnoj zadnjoj klupi, dvostruka zapremina automobila učinila ga je svestranim, pretvarajući ga iz komercijalnog u porodično vozilo.
Komunikacija - Sva prava zadržana
Generacija 1980-1990.
Ubrzano postajući automobilska maskota čitave generacije, model 4L je postao dostupan širokim narodnim masama u Francuskoj i uskoro potom obeležje životnog stila. To je bio automobil za sve, koji je brisao granice između starosnih linija i različitih društvenih grupa i prilagođavao se svim kulturama. Renault 4 se predstavio u novim izdanjima: Safari, GTL, Sixties i Youth (Jeunesse), koji su isklesali sebi mesto među profesionalcima, koji su ga obukli u svoje boje. Do 1992. godine proizvedeno je i prodato 8.135.424 primerka modela Renault 4 u više od 100 zemalja!
Renault Komunikacija – sva prava zadržana
NASLEDNICI
Vanvremenski automobil i legendarni klasik
30 godina kasnije, 4L je i dalje prisutan u svetu automobila. U svim delovima sveta, entuzijasti i ljubitelji se redovno sastaju sa svojim restauriranim, izmenjenim i pre svega svetski poznatim vozilima. "Trelleurs", kako se nazivaju vatreni obožavaoci modela Renault 4, sastaju se na relijima kao što je "4L trofej" da bi testirali kapacitet svojih modela Renault 4. Oni se takođe okupljaju iz svih krajeva sveta povodom međunarodne manifestacije "4L International Meeting".
Komunikacija - Sva prava zadržana
4L: događaji u okviru proslave 60. godišnjice
Srećna ti godišnjica, 4L!
Ilustrator, kolekcionari i poznate ličnosti okupili su se na ovom važnom događaju kako bi proslavili godišnjicu modela 4L i razmenili svoja iskustva.
Povodom perioda slavlja pripremljene su izložbe, ilustracije, priče, video snimci i druga iznenađenja.
4L: pop ikona
Uživajte u 14 ilustracija koje je nacrtao francuski umetnik Greg i koje prate evoluciju modela 4L u poslednjih 60 godina.
Godine 1992. model 4L se sa stilom pozdravio sa svojim obožavaocima. Za "Bye Bye" izdanje proizvedena je posebna serija od 1.000 primeraka. Zasnovan na modelu Clan, svaki model je izašao iz fabrike sa pločicom na instrument-tabli numerisanom od 1.000 do 1. Francuski dnevni list "Liberation" odao je počast ovom automobilu reklamnom kampanjom koja je ispratila čitavu njegovu istoriju: